fbpx
menu

Het Bril Zeker Plan ( vervallen)

Per maart 2024 heeft de verzekeringsmaatschappij Good4Sure besloten te stoppen met het product brilverzekering. Daarom kunnen er geen nieuwe brilverzekeringen meer worden afgesloten. Bestaande verzekeringen worden uiteraard wel netjes gehandhaafd tot het einde van de looptijd.

Wel bieden wij nog het Bril Service Abonnement (bril lease) aan. Brillen die worden gekocht in dit abonnement zijn automatisch verzekerd.

Met het Bril Zeker Plan is je nieuwe bril tot 2 jaar verzekerd tegen:

  • plotseling en onvoorziene schade, zoals breuk en krassen
  • verlies
  • diefstal

Het Bril Zeker Plan is een brilverzekering, geldig voor zowel gewone brillen als zonnebrillen op sterkte. Heb je geen gebruik gemaakt van jouw verzekering? Dan ontvang je je betaalde premie terug als je binnen 1 jaar na afloop van de verzekering een nieuwe bril en contactlenzen aanschaft bij Woldringh Optiek. Zo is je verzekering helemaal gratis!

De voordelen van het Bril Zeker Plan op een rij

  • Tot 2 jaar lang je bril uitstekend verzekerd
  • Uitgebreide werelddekking, dus ook verzekerd op reis
  • Scherpe premie van 4,25% per jaar, inclusief 21% assurantiebelasting én geen administratiekosten
  • Je bril direct verzekerd nadat je de premie hebt betaald
  • Laag eigen risico van 20%
  • Woldringh Optiek regelt de schade; lekker makkelijk en vertrouwd

Hoe werkt het Bril Zeker Plan?

Met deze nieuwe brilverzekering van Woldringh Optiek ben je 2 jaar lang zorgeloos verzekerd tegen eigenlijk alles: schade, verlies of diefstal. Het maakt niet uit wie het gedaan heeft of waar het is gebeurd. Je betaalt de premie voor het eerste jaar in één keer, bij aankoop van jouw nieuwe bril* op sterkte. Voor het 2e jaar betaal je de premie via automatische incasso. Maak je binnen de verzekeringsjaren geen gebruik van je brilverzekering, dan ontvang je je betaalde premie terug als je binnen 1 jaar na afloop van de verzekering een nieuwe bril op sterkte aanschaft bij Woldringh Optiek.

*Voor de berekening van je premie gaat Woldringh Optiek uit van de bruto verkoopprijs, dus de verkoopprijs van je bril of zonnebril zonder eventuele korting.

Wat kost het Bril Zeker Plan?

Je eigen risico in geval van schade, verlies of diefstal is altijd 20%.

Help, mijn bril is kapot!

Heel vervelend dat je bril kapot is. Een ongeluk zit immers in een klein hoekje. Als je bril of zonnebril op sterkte beschadigd of kapot is, breng hem dan zo snel mogelijk naar één van onze winkels. We bekijken eerst of we je bril vrijwel meteen voor je kunnen repareren. Kleine reparaties zoals een neusbrug of verloren schroefjes lossen we direct voor je op.  Deze service krijg je altijd bij Woldringh Optiek. 

Lukt dat niet? Dan helpen wij je bij het indienen van een schadeclaim bij de verzekering. Bij akkoord vervangen we kapotte onderdelen of je krijgt een nieuwe bril. Je eigen risico bedraagt altijd 20%. De verzekering betaalt 80% van de reparatiekosten. Is reparatie niet meer mogelijk? Dan krijg je van ons dezelfde of een gelijkwaardige bril. 

Help, mijn bril is gestolen!

Wat vervelend dat je bril gestolen is! We doen er dan ook alles aan om zo snel mogelijk de schadevergoeding voor jou te regelen. Om je goed te kunnen helpen, hebben we bij diefstal altijd het proces-verbaal nodig, dus doe binnen 48 uur aangifte bij de politie. Ben je de bril kwijtgeraakt of verloren, maak dan binnen 48 uur een melding op www.verlorenofgevonden.nl of via een andere vergelijkbare website van je gemeente. Deze melding heb je nodig voor de schadeafhandeling. Download het schadeformulier of kom naar onze winkel zodat we deze samen in kunnen vullen en naar de verzekeraar op kunnen sturen.

Een gratis brilverzekering

Heb je tijdens de 2 verzekeringsjaren geen gebruik gemaakt van het Bril Zeker Plan? Dan krijg je, na deze 2 jaar, van ons je betaalde premie terug als je binnen 1 jaar na afloop van de verzekering een nieuwe bril aanschaft bij Woldringh Optiek. Zo is je brilverzekering helemaal gratis! 

Hieronder vind je belangrijke documenten betreffende het Bril Zeker Plan.

Download de polisvoorwaarden

Download het schadeformulier

Veelgestelde vragen

Is er een eigen risico?

Ja, het eigen risico in het geval van schade bedraagt 20% van het aankoopbedrag van je nieuwe bril. Bij schade aan een onderdeel is dat 20% van het aankoopbedrag van dat onderdeel.

Wat wordt er uitgekeerd in geval van schade?

De brilverzekering keert uit in natura. Dit betekent dat je bril wordt gerepareerd of dat je dezelfde of een gelijkwaardige bril krijgt, mocht er iets met je huidige bril gebeuren. Na het indienen van je claim vervalt je verzekering voor het betreffende onderdeel dat is vervangen. Je hebt dan de mogelijkheid om eenmalig opnieuw voor dat betreffende onderdeel je opnieuw te verzekeren.

Hoe kan ik een schade indienen?

Je dient de schade zo snel mogelijk aan ons door te geven. Vul hiervoor het schadeformulier in of kom langs in één van onze winkels.

Wat dekt mijn inboedelverzekering?

De meeste inboedelverzekeringen dekken geen schade of verlies van je (zonne)bril. Dit is in vele gevallen vaak uitgesloten bij je inboedelverzekering. De brilverzekering is daarom specifiek ontwikkeld voor het verzekeren van brillen op sterkte, ook buitenshuis én tijdens reizen in het buitenland. 

Wat wordt er niet verzekerd?

Je bent onder andere niet verzekerd tegen schade veroorzaakt door normale slijtage, onverantwoordelijk gedrag en opzet. In de polisvoorwaarden kan je precies lezen wat we niet verzekeren.

Bij wie kan ik terecht voor schade, vragen en wijzigingen van de verzekering?

Onze collega’s in onze winkels staan graag voor je klaar om al je vragen rondom de brilverzekering. 

Bij welke verzekeraar ben ik verzekerd?

Good4sure N.V. is de verzekeraar waar de brillen zijn verzekerd. 

Meer informatie?

Neem contact op met Woldringh Optiek wanneer je meer vragen hebt.

Neem contact op